Dişeti probleminin erken aşamalarında ,problemin görülmesi çok zordur. Hasta kendisinde böyle bir problemin varlığını fark edemeyebilir. Fakat hasta düzenli periodlarla diş hekime  kontrole gidiyorsa,diş hekimi dişeti probleminin belirtilerini kolaylıkla fark edebilir.

Diş hekimi  periodental sond adı verilen el aleti ile dişetinin dişe bağlandığı noktaları ölçebilir. Sağlıklı diş eti, dişe dişetinin hemen üst sınırından bağlanır. Eğer dişe olan bağlantı sınırı  bu noktanın altındaysa, bu diş eti probleminin işaretidir.

Diş röntgen filmleri, dişlerin etrafında ne kadar kemik doku olduğunu gösterir. Eğer hasta diş eti problemine sahipse, hastaya diş plağını ve diş tartarlarını uzaklaştırmak şeklinde yapılacak bir tedavi diş etinin daha iyi bir duruma getirilmesini sağlayacaktır. Bundan dolayıdır ki diş eti probleminin erken aşamalarında diş hekiminin yapacağı diş taşı temizliği(detertraj-polisaj), ayrıca da hastanın günde en az iki kez dişini etkin bir şekilde fırçalayarak ve günde en az  bir kez diş ipi kullanarak diş plağının uzaklaştırılması diş eti probleminin yok edilmesi için en iyi yöntemdir.

Diş eti problemi daha ciddi bir hal aldığında ; diş hekimi  hastasını bu konuda uzman olan PERİODONTİST’e yönlendirir. Periodontist  dişeti problemlerinden dolayı kaybolmuş diş eti ve alveolar kemik yapının yeniden kazanılması (rejenerasyon) ve diş eti problerinin tedavisi  konularında ekstra en az 3 yıl daha özel eğitim alır.

Peridontist ayrıca ciddi derecede ilerlemiş ve asla normal sağlıklı durumuna gelemeyecek diş eti hastalıklarını tedavi eder. Diş eti problemi daha da ciddi olduğu zaman fırçalama ve diş ipi kullanımı daha da önemli olmaya başlar.