ACİL DİŞ HEKİMLİĞİ

Burada acil diş hekimliği ve çözümleri hakkında bilgiler verilecektir.

DİŞ AĞRISI

İlk önce Diş Hekiminizi arayın. Şikâyetlerinizi anlatın ve en yakın zamanda Diş Hekiminize görünün.

Daha sonra ağrınızı hafifletmek için ağrı kesici alın(hekiminizin önereceği ağrı kesici). Ağrı kesiciyi ağrılı dişin üzerine koymayın. Ağrılı dişin olduğu bölgeye soğuk kompres yapmaz ağrınızı hafifletebilir.

Herhangi bir şekilde çenenize sıcak bir malzeme koymayın,sıcak ağrınızın azaltmasının aksine arttırabilir..

DİŞİN KIRILMASI

Kırılmış bir diş genellikle tedavi edilebilir ve çekimi gerekmez. Diş Hekiminizi arayın ve ne olduğunu anlatın. Diş Hekiminiz sizi hemen görmek isteyecektir. Dişin kırığı küçükse kompozit dolgu(beyaz) ile tedavi edebilecektir. Dişin kırığı ciddi ise kanal tedavisine ihtiyaç duyulabilecektir. Hatta kaplama yapılabilir.

DİŞİN YERİNDEN ÇIKMASI

Daimi dişiniz yerinden çıkmışsa Diş Hekiminiz çıkan dişi yerine koyabilir. Çok çabuk olmalısınız. Dişin yerinden çıkmasından sonraki 10 dakika içerisinde diş yerine konursa kökler etrafında güzel bir iyileşme olabilir. Sonraki 2 saat içinde bu güzel iyileşme potansiyeli azalır.

Diş yerinden sağlam bir şekilde yerinden çıktığında temiz görünüyor ise hemen siz yerine yerleştirin. Eğer bu mümkün değilse soğuk, pastörize süt içerinde saklayarak hemen Diş Hekiminize başvurunuz. Dişin yerinden çıkmasından sonraki 10 dakika içerisinde diş yerine konursa kökler etrafında güzel bir iyileşme olabilir.

DUDAK VEYA YANAGIN KÖTÜ BİR ŞEKİLDE ISIRILMASI

Eğer kanama varsa kanayan bölgeye basınç uygulayın. Bu işlemi temiz bir bez ile yapabilirsiniz. Dudağınız şişerse buz uygulayabilirsiniz. Kanama durmaz ise hastane aciline başvurunuz.

DİŞLERİN ARASINA SERT CİSMİN BATMASI

İlk önce diş ipi ile nazik ve dikkatli bir şekilde nesneyi çıkarmaya çalışın. Asla iğne ve benzeri keskin malzemeleri bu cisimleri çıkarmak için kullanmayın. Bu keskin malzemeler diş etinize zarar verebilir. Eğer bu şekilde çıkaramıyorsak Diş Hekiminize başvurunuz.

DOLGUNUN DÜŞMESİ

Yumuşatılmış şekersiz bir parça sakızı düşen dolgunun olduğu bölgeye koyun. Bu düşen dolgunun olduğu yeri kısa bir süre koruyacaktır. Daha sonra en kısa zamanda diş hekiminize görünün.